Trencant el silenci

El projecte té com a objectiu mostrar el que hi ha darrera del so d’un instrument; i és que moltes vegades només el músic n’és la cara visible. Però aquesta ordenació de sons en el temps que donen nom a la música neix molt abans, amb les parts que formen aquest tot. En el reportatge, […]

Trencant el silenci

El projecte té com a objectiu mostrar el que hi ha darrera del so d’un instrument; i és que moltes vegades només el músic n’és la cara visible. Però aquesta ordenació de sons en el temps que donen nom a la música neix molt abans, amb les parts que formen aquest tot. En el reportatge, aquestes parts es tradueixen en tres persones, que podem trobar avui en dia a Barcelona: el lutier, l’arqueter i, evidentment, el músic. Junts, donen sentit a l’instrument, el so del qual ha començat a formar-se molt abans que el músic el tingui a les seves mans. En paraules del propi lutier, el clímax arriba quan el músic toca per primera vegada aquest instrument que ha estat construït, paradoxalment, sense saber com sonarà; és necessari, doncs, tenir un do per poder fer-ho “a cegues”. El treball d’aquests artesans, lutier i arqueter, és així mateix poc visible i possiblement insuficientment reconegut. No obstant, no cal oblidar que aquesta feina implica mesos de dedicació manual que fa que les peces, esdevingudes úniques, arribin a valorar-se en milers d’euros.