Els referents fotogràfics de David Airob

17/03/2014

Els referents fotogràfics de David Airob

David Airob (Barcelona, 1967) ens parla dels seus referents. Entre aquests, un pintor: el nord-americà Edward Hooper (1882-1967). Airob ens mostra, a través d’imatges projectades a la paret, com en moltes de les teles de Hooper apareix una figura recurrent: el trapezi isòsceles. En totes les seves obres es pot veure un joc molt particular de llum, ombra i color que ha deixat empremta en el cinema i en la fotografia.

Airob se centra aleshores en els fotògrafs. Cita mitja dotzena de noms. Primer Don McCullin (Londres, 1935) i la sèrie dels rodamóns. A continuació ens parla de Larry Burrows (Londres, 1926 – Laos, 1971) i les fotografies bèl·liques del Vietnam. De Carl de Keyzer (Kortrijk, 1958), en destaca el punt humorístic. Entre els nostres, Navia: per la seva obra i pel seu discurs. Finalment Alex Webb (San Francisco, 1952). «Ha revolucionat el color com no ho havia fet abans ningú en fotografia», subratlla. A continuació, recomana un llibre seu: Istanbul. City of a Hundred Names.

Tots han ensenyat a Airob a utilitzar alguns elements per explicar una fotografia. Treballa gairebé sempre amb una òptica fixa. «No utilitzo el zoom, ens fa molt mandrosos», assegura. Per a ell, el tema és el menys important. «El que sí que és particular és la manera d’abordar-lo.» Explicar petites històries, i fer-ho de la manera més planera possible, és el que més li agrada. La caja de cerillas, que s’estrena el 19 de juny, n’és un exemple clar. En aquest documental, Airob narra en blanc i negre la trajectòria vital d’un altre mestre seu: Joan Guerrero (Tarifa, 1940).

David Airob ha impartit sessions teòriques al Centre Cívic Can Basté, al districte de Nou Barris; al Centre Cívic Golferichs, al districte de l’Eixample, i al Centre Cívic Vallvidrera – Vázquez Montalbán, al districte de Sarrià – Sant Gervasi.


Imatge de capçalera: David Airob

Deixa el teu comentari